True


Политика за връщане


ПОЛИТИКА ЗА ГАРАНЦИОННИ, ВРЪЩАНЕ И ЗАМЯНА НА ПРОДУКТИ

TENSA ART DESIGN ЕООД  (наричана по-нататък ""LENSA""), със седалище МД-2005 на бул. "България" 49А, ет.4, ап.30, София, България, Регистриран номер BG207412631, законна  представлявана  от генералния директор - Кръчун Даниел, предлага за продажба оптични продукти (напр. очила, слънчеви очила, контактни лещи, разтвори и др.) както чрез онлайн платформата www.lensa.bg, така и чрез магазини физически лица от Република Молдова.


LENSA притежава сертификат "Certified  Reseller Ray-Ban".
Гаранциите и правата, които LENSA предлага на клиентите закупили продукти от платформата www.lensa.bg или от физическите магазини на LENSA в страната, са следните:


I. ГАРАНЦИЯТА  ЗА СЪОБРАЗНОСТ 
В съответствие с наредбите  на  OUG 140/2021, LENSA предлага за продуктите закупени чрез www.lensa.bg, както и за тези, закупени от магазините на LENSA, гаранция за съобразност , гаранцията се представлява от данъчната  бележка/данъчната фактура.( OUG - спешно постановление относно някои аспекти, свързани с договорите  за продажба на стоки  в Румъния)

Предлаганата гаранция за съобразност на закупените продукти е 2 (две) години, с изключение на продуктите, за които има специална гаранция (тези продукти с кратък живот). Гаранцията започва да действа от момента на снабдявата  на стоките.
По време на гаранционния период всяко несъобразност  ще бъде съобщено на LENSA веднага щом бъде открито, като се предостави цялата необходима информация за продукта.  Несъобразността  ще бъде доведено до сведението на LENSA не по-късно от 14 дни от момента на откриването.

Ние искаме всички клиенти на LENSA да имат най-приятното изживяване при взаимодействието  с нашите продукти, поради което, за да можем да коригираме всяко несъобразност  възможно най-скоро, то трябва да бъде доведено до нашето сведение  в рамките на възможно най-кратък срок.

ко LENSA установява някаква несъобразност, като последствие  на уведомяването на клиента, коригиращите мерки, които могат да бъдат предприети, са следните:

i. ПРИВЕЖДАНЕТО  НА ПРОДУКТИТЕ В СЪОБРАЗНОСТ  (РЕМОНТИРАНЕ  или ЗАМЕСТВАНЕ );

За да бъдат приведени продуктите в съобразност, клиентът може да избира между ремонтиране  и заместване, освен в случаите, когато избраната коригираща мярка би била невъзможна или в сравнение с другата налична коригираща мярка би наложила непропорционални цени на LENSA, като вземете предвид всички  обстоятелствата. В този случай LENSA ще анализира възможността на клиента и ще го информира за мярката, която трябва да се предприеме в този случай.

В съответствие с член  11 параграф (3) от спешно постановление относно някои аспекти, свързани с договорите  за продажба на стоки , LENSA, може да откаже да приведе продукт в съобразност, ако неговият ремонтиране  или заместване  е невъзможен или би наложил непропорционални цени , като се вземат предвид всички обстоятелствата, по-специално сериозността на несъобразност  и стойността на продукта, в случай че не е имало несъобразност за да предложи на потребителя друга коригираща мярка, като се позовава на конкретната ситуация, в разумен срок, който няма да задминава 15 дни от момента, в който за информиране на LENSA за несъобразност. 
Монтирането или заместването  се извършва при спазване на следните условия:

а) без разходи от клиента;

б) в  разумен срок, който няма да надвишава 15 календарни дни от момента на информиране на LENSA за несъобразността  (ако 15-дневният срок не може да бъде спазен поради причини, свързани с  несъобразността на продукта, LENSA ще информира надлежно клиента за новия срок);

в) намаляване на неудобствата (които се позовава на естеството на продукта и целта, за която е закупен); 

Ако несъобразността трябва да бъде изцерява  чрез ремонтиране  или заместване, купувачът има задължението да предостави продуктите на LENSA, и дружеството   ще поеме стоките за своя разход.

Заместването  може да се извърши по следните начини:

- със същия продукт;

- с продукт на подобна стойност;

- в случай на продукт с по-висока цена от тази, покрита от гаранцията, клиентът се задължава да заплати разликата между стойността на първоначалния продукт и заместване.

ii. ПРОПОРЦИОНАЛНО НАМАЛЕНИЕ НА ЦЕНАТА;
Намалението на цената е пропорционално с  намаляването  на стойността на  получените продукти от клиента спрямо стойността която стоките биха имали ако отговаряха на съобразност.
LENSA ще оцени ситуацията на несъобразност  на въпросните продукти и ще установи приложимото намаление на цената въз основата на съществуващите обстоятелства.
В зависимост от спецификата на несъобразността, LENSA може да избере прилагането на друга коригираща мярка (измежду посочените в този раздел), правилно информирайки клиента в разумен срок, който няма да надвишава 15 дни от момента на информиране на LENSA за несъобразността.

iii. ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОГОВОРА МЕЖДУ СТРАНИТЕ, С ПОСЛЕДИЦАТА ВРЪЩАНЕ НА ПРОДУКТА И ЗАПЛАТЕНАТА СУМА;

Клиентът може да упражни правото си да получи прекратяване на договора чрез писмено изявление, изпратено до LENSA, изразяващо решението си в тази връзка.

Изявлението  за прекратяване ще бъде изпратена по емейл адрес: [email protected] или ще бъде изпратена във физически формат на адреса на магазина LENSA, където е закупен продуктът.

Решението за прекратяване на договора между страните трябва да бъде добре обосновано въз основа на сериозността на несъобразността  и продуктът не може да се възползва от другите две коригиращи мерки, споменати по-горе (привеждане на продукта в съобразност  и пропорционална цена намаляване).

Ако опцията на клиента за прекратяване на договора не е  обосновано (можейки  да е непропорционална), LENSA ще може да откаже да анулира  договора, предлагайки на клиента опцията да се използва от другите коригиращи мерки, споменати по-горе.
Ако опцията на клиента за прекратяване на договора обоснована, връщането на  заплатената сума ще бъде върната, както следва:

a) Клиентът връща въпросните продукти на LENSA;

b) LENSA ще възстанови на клиента платената цена за въпросните продукти при получаване на стоките или доказателство представено от потребителя, че стоките са били върнати;

в) продавачът възстановява на клиента сумата пари в съответствие с буква б), използвайки  същите методи на плащане като тези използвани от потребителя за първоначалната транзакция, освен ако потребителят не се е съгласил с друг метод на плащане.

КОРЕКТИВНИТЕ  МЕРКИ, ПРЕДВИДЕНИ В ТОЧКИ I. II. И III. ЩЕ БЪДАТ ВЗЕТИ ПО ГОРЕПОСОЧЕНИЯ РЕД.

Гаранцията предоставена на продуктите разпространявани от LENSA, се прилага само за дефекти/несъобразността  на продукта,  определени от производствени дефекти или скрити дефекти, открити при условията на правилна поддръжка на продуктите (по отношение на тяхното естество).

LENSA ще анализира индивидуално всеки случай на несъответствие и ще информира клиента в разумен срок, който не може да надвишава 15 дни от момента на докладване на несъобразността.

Следните ситуации НЕ СА ПОКРИТИ ОТ ГАРАНЦИЯТА (без да се смята че списъкът по-долу е ограничаващ):

- Дефекти, причинени от драскотини, пукнатини, отломки, скъсвания,частични  или пълни унищожавани, деформации (считани за последици от неподобаваща поддръжка); 

- Механични драскотини в случаят  на лещите;

- Дефекти, генерирани от механични интервенции върху продукта (различни от тези, извършени от персонала на LENSA): напр. външни монтажи, запоявани и др.

- Продуктови дефекти от всякакъв вид вследствие на пожарите,    произшествията, ударите , вибрациите.

- Повреда на продукта поради несъответстващо прилагане;

Следните ситуации АНУЛИРАТ ГАРАНЦИЯТА:

- Клиентът не представя всички изискани документи относно случаят продукт;

- Промяна на първоначалното състояние на продукта

II. ТЪРГОВСКА ГАРАНЦИЯ
LENSA ще може да предлага  на клиентите допълнителна гаранция, наречена търговска гаранция. Тази гаранция не замества законовата гаранция за съобразност (2 години).
Правото на законова гаранция за съобразност  няма да бъде огорчен  от допълнителната гаранция (търговска).
В случай, че продуктите от портфолиото на LENSA се ползват  от допълнителна гаранция (търговска гаранция), клиентите ще бъдат напълно информирани в момента на покупката за начина по който тя може да действа.

III. ПРАВО НА ОТТЕГЛЯНЕ ОТ ДОГОВОРА ЗА ОНЛАЙН ПОКУПКИ
Клиентите на LENSA, които купуват нашите продукти онлайн, чрез платформата www.lensa.bg, се ползват от 30 дни срок, в който могат да се  оттеглят  от договора, без да е необходимо да мотивират решението си. Този срок от 30 дни представлява разширяване на срока за оттегляне, предвиден в разпоредбите на чл. 9 от  OUG 34/2014г.  ( OUG -спешно постановление  за правата на потребителите в Румъния)

Срокът от 30 дни се изчислява от датата, на която клиентът е влязъл във физическо владение на поръчаните продукти.
За да се ползва от правото си на оттегляне, клиентът има задължението да уведоми ЛЕНСА за решението си да се  оттегля от договора  на посочения по-горе срок.  Решението за оттегляне ще бъде съобщено на имейл адрес: [email protected]. Натоварването  на доказване относно упражняването на правото на оттегляне на клиента. Също така, намерението за  оттегляне може да бъде изразено и във физически магазини.

След изразяване на правото на оттегляне от договора за продуктите закупени онлайн, LENSA ще постъпва към възстановяване на платените от клиента суми в срокът на максимум 14 дни от датата на която е бил информиран за опцията за оттегляне, при условие, че продуктът, който е обект на връщане, да е влязъл във владение на LENSA.

LENSA възстановява платените от клиента суми, използвайки  същите методи на плащане като тези използвани за първоначалната транзакция, освен ако клиентът не е съгласен/поиска друг метод на плащане.

LENSA не се задължава да възстанови допълнителните цени, в случай че клиентът изрично е избрал различен вид доставка, различен от стандартната доставка, предлагана от LENSA.

LENSA има право да отлага възстановяването на сумите до датата на получаване на продуктите, които са били обект на продажбата.
С изключение на случая, когато LENSA е предложила да възстановява на въпросните продукти, клиентът има задължението да върне или връчва продуктите на персонала на LENSA, без неоправдани закъснения и в срокът на не повече от 14 дни от датата, на която е съобщил на LENSA своето решение да се оттегляне от договора.

Клиентът ще поема преките разходи, свързани с връщането на продуктите.

Съгласно чл. 16 от OUG  34/2014 са освободени от упражняване на правото на оттегляне :

- продукти, изработени по спецификации, представени от клиента или  персонализирани (напр. продукти по поръчка - очила, изработени по диоптри на клиента);

- предоставянето  на  продукти, които са обидчиви да се развалят или да изтичват бързо;

- предоставянето  на запечатани продукти, които не могат да бъдат върнати поради съображения за опазване на здравето или хигиена и които са били разпечатани от потребителя; (напр. контактни лещи);

КАТО ОБЩО ПРАВИЛО продуктите ще бъдат върнати в оригиналната им опаковка и в същото състояние, в което саприемани ,  с всички компоненти и аксесоари. Развалините продукти не могат да бъдат върнати.

IV.ВРЪЩАНЕ НА ПРОДУКТИ, ЗАКУПЕНИ ОТ ФИЗИЧЕСКИТЕ МАГАЗИНИ
Съгласно законовите,   връщането на разпоредбите продукти, закупени от физически магазини на LENSA в Република Молдова, не може да се извърши при липса на напълно обосновани причини, които показват несъответствието на закупен продукт.

Въпреки това, тъй като LENSA винаги е  доказвала гъвкавост и разбиране в отношенията си с клиентите, LENSA е въвела процедура за връщане, приложима във всички физическите  магазини на територията на Република Молдова.

Връщането на продуктите  закупени директно/лично от физическите магазини на LENSA на територията на Република Молдова, мога да се прави  в срокът  на 30 (тридесет) дни от получаването им.

По този начин процедурата по връщане може да се реализира  при следните условия:

- Клиентът трябва да се върне в магазина LENSA, от който е направил покупката,  представейки продукта в състоянието, в което е закупен, заедно със съответните документи (фактура, данъчна бележка, сертификат за съответствие, гаранционен сертификат и др.);

- Продуктът, който е обект на връщане, не е използван,  е в оригиналната си опаковка е и е без следи от развалини, така че продуктът може да бъде препродаден при същите условия;

- Продуктът, който е обект на връщане, не е изработен по поръчка, по спецификациите  на клиента;

- Връщането на продукта се извършва в присъствието на консултант на магазин LENSA;
Ако връщането е прието съгласно кумулативните условия по-горе, клиентът може да избере да замени продукта с друг съществуващ продукт от физическия магазин на LENSA, заплатейки разликата в цената, ако е необходимо (в случай на замяна с по-скъп продукт от този на върнат такъв ) или може да получи обратно платената сума (както е  отличавано в документите, който удостоверяващи плащането).

Не могат да бъдат върнати повредените, употребяваните  продукти или продуктите, чиято опаковка има дефекти, и не могат да бъдат препродадени при същите условия. Също така, продуктите направени по поръчка, НЕ МОГАТ да бъдат върнати (напр. диоптрични лещи , цветни, диоптрични очила и др.)

В. ПРОМЯНАТА НА ПРОДУКТИТЕ
Клиентите на LENSA могат да ползват при поискване  в срокът  на 30 календарни дни след получаване на продукта, неговата промяната.
Възможността за смяна на закупения продукт може да бъде извършена при следните условия:

- Въпросният продукт не е направен по поръчка (напр. диоптрични очила);

- Въпросния продукт не е използван, в оригиналната си опаковка е без следи от повреди, така че продуктът може да бъде препродаден при същите условия;

- Продуктът не е закупен като част от промоционални кампании;
За да се ползва от опцията за замяна на продукта с друг от портфолиото на LENSA, клиентът ще се върне във физическия магазин на LENSA от който е направил покупката, или ще изпрати поискване заявка за това на следния адрес: [email protected]. Ако натоварване  е изпратена по електронна поща, LENSA ще се свърже с въпросното лице, за да установи условията за замяна в разумен срок, който не може да изпреварва 15 дни от момента на изразяване на опцията за замяна.

Не могат  да бъдат промени повредените, употребяваните  продукти или продуктите, чиято опаковка има дефекти, и не могат да бъдат препродадени при същите условия. Също така, продуктите направени по поръчка, НЕ МОГАТ да бъдат върнати (напр. диоптрични лещи , цветни, диоптрични очила и др.)

Този раздел може да бъде актуализиран от LENSA в зависимост от законодателните промени и други аспекти, които могат да повлияят на представената по-рано информация.

To install this Web App in your iPhone/iPad press and then Add to Home Screen.